MagicVerse Role Play Wikia
Advertisement

A

Örnek

Acı Kök: İksir malzemesi olarak kullanılır.
Adaçayı: At adamlar bu bitkiyi yakarak dumanından ve kıvılcımlarından yaklaşan şeylerin ne kadar sürede gerçekleşeceğini kestirmeye çalışırlar.
Adamotu: Kökü insana benzeyen (bitki gençken bebek gibi, ancak bitki büyüdükçe olgunlaşan) büyülü ve duyarlı bir bitkidir.
Adamotu Kökü: Adamotu bitkisinin köküdür ve şifalı iksirlerde kullanılır.
Akçağaç: Asa yapımında kullanılır.
Aksırık Otu Beynin iltihaplanmasında etkilidir. Kafa karıştırma ve şaşkınlık yaratmak için iksirlerde kullanılır.
Alihotsy: Yapraklarını yemek histeriye yol açar.
Aloe Vera: Deodorantlarda kullanılır; cildi rahatlatır.
Angelica: Büyülü özelliklere sahip bir bitkidir. Genellikle iksir yapımında kullanılır.
Arnica: Ayçiçeği ile ilgili bir bitki türü cinsidir. Yutulduğunda zehirli olabilecek bazı toksinler içerir.
Asphodel: Dem büyülü hem de sıradan kullanımları vardır. Dünya çapında bulunur, İksir yapımında kullanılır.
Ateş Tohumu Çalısı: Yaşadığı sürece yanan büyülü bir bitkiydi.
Ay çiçeği: Ay çiçeği büyülü özellikleri vardır. İksir yapımında kullanılır.
Ay Çekirdeği: Menispermaceae familyasında çiçekli bir bitkidir. Bu bitkilerin tüm parçalarının zehirli olduğu bilinmektedir.

B

Örnek

Balsam: İyileştirici özelliklere sahiptir ve sihirli ilaçlarda kullanılır.
Baldıran Otu: Oldukça zehirli olmasıyla bilinen otsu çiçekli bir bitkidir.
Banyan Ağacı: Bir tür İncir ağacıdır.
Banotu: Yeşilimsi sarı yaprakları olan zehirli bir bitkidir.
Begonya: Bahçelerde yaygın olarak yetiştirilen bir çiçekli bitki türüdür.
Belladona: Bu bitkinin yaprakları ve meyveleri Yutulduğunda oldukça zehirlidir, genellikle deliryum ve halüsinasyonlara neden olduğu bilinmektedir.
Bezeliyumru: Görünür kısmı büyük, kalın ve siyah bir sümüklüböceğe benzeyen büyülü bir bitkidir.
Betony: İyileştirici özelliklere sahiptir ve büyücülük ilaçlarında kullanılır.
Bubotuber: Görünen kısmı büyük, kalın, siyah bir sümüklüböceği andıran büyülü bir bitkidir.
Bulrush: Bataklıklarda yetişen, yüzeysel olarak benzer ancak ilgisiz kamış benzeri bitkilerin birkaç türünden biridir.
Burnuğun Düşü: Büyülü özelliklere sahip nadir bir bitkidir. İksir yapımında kullanılır.

C

Örnek

Ciyakşak Fide: Hareket etme ve ses çıkarma yeteneği olan büyülü bir bitkidir. Aynı zamanda hem acıyı hem de zevki hissetme yeteneğine sahip olan yarı duyarlıdır.
Cowbane: Zehirli bir bitkidir. Bir iksir bileşeni olarak kullanılabilir.

Ç

Çiçek Kafası: Birden fazla çiçeğin tek bir çiçek benzeri yapı oluşturmak için bir araya gelerek gruplandığı belirli bir çiçeklenme türüdür. İksirde kullanılır.
Çirişotu: Öğütülmüş Çirişotu Kökü Yaşayan Ölüm İksiri’nde kullanılır. Bu bitki geleneklerde ölümden sonra yaşamla ve yer altı dünyasıyla ilişkilendirilir.
Çobandeğneği: Çok Özlü İksir yapımında kullanılır.
Çöpleme: Gerçek bir bitki olmakla beraber bazı dönemlerde bir takım koruma güçlerine sahip olduğuna inanılmıştır. Huzur Sıvısı’nda kullanılır.

D

Dikenli Defne: Asa yapımında kullanılır. Dikenli defne, bazı geleneklerde dirilmenin sembolüdür.
Dişbudak Ağacı: Süpürge yapımında kullanılır.
Dişli Çin Lahanası: Havuç gibi yiyecekleri yeme yeteneğine sahip büyülü bitkidir.
Dişli Sardunya: Keskin dişleri olan büyülü bir çiçektir.
Düğüm otu: Büyülü özelliklere sahip bir bitkidir. İksir yapımında kullanılır.

E

Ebegümeci: Tütsülerde, yemeklerde kullanılır. İksir yapımında da kullanılabilir.

F

FlitterBloom: Uzun, sallanan dokunaçları olan büyülü bir bitkidir.
Flutterby Çalısı: Titreyen ve sallanan büyülü bir bitkidir. Yüzyılda bir kez, kokularını dikkatsizleri çekmek için uyarlayan çiçekler üretir.
Fluxweed: Büyülü bir bitkiydi ve şifalı özellikleriyle bilinen hardal ailesinin bir üyesiydi.

G

Galsamotu: Bu su bitkisi yapışkan, grimsi yeşil sıçan kuyruklarına benzer. Yenildiği zaman yiyen kişinin su altında nefes almasını sağlar.
Galanthus Nivalis: İksir yapımında kullanılabilir.
Germander: Treacle şekerleme yapımında kullanılabilecek bir bitkidir.
Geyikotu: Güçlü bir şifalı bitkidir ve onarıcıdır. Sığ yaraları iyileştirmek için çiğ olarak yenebilir. Binbir Büyülü Ot ve Mantar kitabında bulunmaktadır.
Gül: Bitkinin çeşitli kısımları iksir bileşenleri olarak kullanılmıştır. Parfümlerde de kullanılır.
Gülağacı: Asa yapımında kullanılır.
Gürelekökü: Yeşil soğanı andıran büyülü bir bitkidir. Aşk İksiri Panzehiri'nde iksir bileşeni olarak kullanılır.
Gürgen: Asa yapımında kullanılır.
Güzelavratotu: Bu zehirli bitkinin suyu öğrencilerin standart iksir-yapımı takımında bulunur.
Goosegrass: İksir yapımında kullanılır.

H

Habeşistan Büzümüşinciri: Soyulduklarında Ufalma İksiri’nde kullanılırlar.
Hardalotu: Dolunayda toplandığında Çok Özlü İksir yapımında kullanılır.
Hodan: Büyülü özelliklere sahiptir ve büyük olasılıkla iksir yapımında kullanılır.

I

Isırgan Otu: Çıban-Tedavi İksiri’nde kullanılır. Ayrıca Queerditch Bataklığı’nda çay olarak içilir.

İ

İskorbüt Otu: Büyülü özelliklere sahip sıradan bir bitkidir.
İtüzümü: İksir yapımında bir bileşen olarak kullanılabilecek bir çiçekli bitki cinsidir.

J

K

Kan Kökü: Zehirlidir ve özleri hayvan hücrelerini öldürür.
Kantaron: İyileştirici özelliklere sahiptir ve büyücü ilaçlarında kullanılır.
Karabiber: Baharat olarak kullanılır.
Karacaot: İksir yapımının bir bileşeni olarak kullanılan çiçekli bir bitkidir.
Karagöl Kenarındaki Kayın Ağacı: Kara gölün kıyılarından birinde yükselen bir kayın ağacı.
Karahindiba: Ortak bir sarı kır çiçeğidir.
Karahindiba Kökü: Bu kökler bazı iksirlerde kullanılabilir.
Kaz Sesi Çıkaran Nergis: Bilinmeyen ölçüde duyarlı ve kaza benzer ses çıkaran sıradan büyülü bitkidir.
Kediotu: Birçok iksirin yapımında kullanılır. Sakinleştiricidir ve uykusuzluğu tedavi eder.
Kendi Kendini Gübreleyen Çalılar: Kendi gübresini üreten çalılardır.
Kınaotu: Eski çağlardan beri insanlar tarafından deri, saç ve kumaşları boyamak için kullanılan çiçekli bir bitkidir
Kiraz: Ağacı, asa yapımında kullanılır.
Kobra Zambak: Etobur bir bitkidir.
Kurtbağrı: Zeytingillerin iki İngiliz üyesinden biri. Bu çok sıkıcı bitki özellikle Muggle varoşlarında çalı biçiminde yetişir.

L

Lady's Mantle: Küçük otsu bir bitkidir. İksirlerde kullanılır.
Lavanta: Güzel rengi ve sakin edici kokusu ile dikkat çeken bir çiçektir. Çeşitli iksirlerde bir bileşen olarak kullanılabilir.
Latin çiçeği: Genellikle bahçelerde süs bitkisi olarak yetiştirilir.
Lemongrass: Bitki bir mutfak bitkisi olarak kullanılır ve yüzünde kullanılmaması tavsiye edilir.

M

Maun: Asa yapımında kullanılır.
Mayıs Çiçeği: Ericaceae ailesine ait bir çalıdır.
Meşe: Asa yapımında kullanılır.
Melek Trompeti: Tehlikeli seviyelerde zehir içerir ve yutulduğunda ölümcül olabilir.
Mimbulus Mimbletonia: Çok nadir bulunan bir Asur bitkisidir. Dikenleri yerine çıbanları olan bir kaktüse benzer. Bu çıbanlar bir savunma mekanizmasıdır, herhangi tehlikeli bir durumda etrafa Kokanözsü sıçratırlar, ama bu sıvı zehirli değildir.
Mine: İyileştirici özelliklere sahiptir ve büyücülük ilaçlarında kullanılır.
Moly: Büyülere karşı koymak için yenebilen güçlü bir bitkidir. İksir yapımında kullanılır.
Motherwort: İyileştirici özelliklere sahiptir ve büyücü ilaçlarında kullanılır.
Muz(Plantain): Muz en eski tıbbi ilaçlardan biridir. İksir yapımında kullanılır.
Mücevher otu özü: Bu bitki belirli iksirlerde bir bileşen olarak kullanılabilir.
Mürver Ağacı: Ozan Beedle'ın Hikâyeleri üç kardeşin hikayesi adlı eserinde yer alan efsanevi nesnedir.
Myrtle: Belirli iksirlerin yapımında kullanılabilen bir bitkidir.

N

Nane: Güçlü kokulu otların bir cinsidir.
Nane Sapı: Nane sapı bitkisidir. İksir yapımında kullanılır.
Nar: Suyu Kuvvetlendirme Solüsyonu'nda kullanılır.
Noel Ağacı: Genellikle Noel'i kutlamak için eve yerleştirilen süslü bir ağaçtır.
Nux Myristica : İksir yapımında kullanılan büyülü özelliklere sahip bir bitkidir.

O

Ortanca bitkisi: Ortanca bir çiçek cinsidir.
Orkide: Çiçekli bir bitkidir.
Orman Gülü: Büyük ve renkli çiçekleri olan bir çalı cinsidir.

Ö

Ökse Otu: Geleneksel olarak Noel dekorasyonu olarak kullanılan beyaz meyvelere sahip parazitik bir bitkidir.

P

Papatya: Genellikle yabani ot olarak kabul edilir. Çünkü misafirperver olmayan koşullarda gelişirler ve böceklere ve hatta büyülü böcek ilaçlarına karşı dirençlidirler.
Papatya Kökü:
Pelinotu: Birçok iksir ve ilacın yapımında kullanılır.
Peygamber Çiçeği: Asteraceae familyasından yıllık çiçekli bir bitkidir.
Pırpır Çalı: Kıpırdayan ve titreyen büyülü bir bitkidir. Her yüzyılda bir kez kokularını, gafilleri çekecek şekilde uyarlayan çiçekler üretir.
Plangentine: Muhtemelen büyülü bir meyve ya da çiçekti.
Pofudukbezelye: Kabukları tombul ve pembe, içi pırıl pırıldır. Eğer soyduktan sonra toprağa düşürürseniz hemen tomurcuklanıp ağaçlar.
Porsukağacı: Asa yapımında kullanılır. Geleneksel olarak ölümü ve dirilişi temsil eder.
PolyPody: İyileştirici özellikleri vardır ve büyücülük ilaçlarında kullanılır.
Pritcher’s Porritch: Büyülü özelliklere sahip nadir bir bitkidir. İksir yapımında kullanılır.
Puffapod: Sporları baş dönmesine neden olabilir ve iksir yapımında da kullanılabilir.

R

S

Sedef otu: İyileştirici özelliklere sahiptir ve büyücülük ilaçlarında kullanılır. İksir bileşenidir.
Selamotu: Meyve ve tohumları yemek pişirmede kullanılan kereviz benzeri bir bitkidir. Özellikle sindirimi kolaylaştırmak için yüzyıllardır bitkisel ilaçlarda kullanılmaktadır.
Sıçrayan Soğan: Kısıtlanmadığı takdirde etrafta zıplayan sihirli bir bitkidir.
Sıçrayan Şapkalı Mantar:Sıçrama yeteneğine sahip büyülü, duyarlı bir mantardır.
Söğüt: Asa yapımında kullanılır.
Sürüngenler: Üçbüyücü Turnuvasının Üçüncü Görevinde kullanılan labirenti oluşturan çitlerin kökleri şekline benziyor.

Ş

Şamarcı Söğüt: Çok değerli ve nadir bulunan bir bitkidir. Belli bir mesafeden sonra kendisine yaklaşanlara acımasız darbeler savurur.
Şakayık: Paeoniaceae familyasındaki tek cins olan çiçekli bitki cinsidir.
Şekerhatmi: Adaçayı ile birlikte, at adamların, yıldız gözlemleyerek gelecek yorumlamayı geliştirmek adına, dumanları ve alevleri gözlemlemek için yaktıkları büyülü bir bitkidir.
Şemsiye Boyundaki Çiçekler: Şemsiyeye benzer çiçeklerdir.
Şeytan Tuzağı: Şeytan Tuzağı yumuşak, oraya buraya salınan uzun dokunaçlardan oluşur. Ona dokunan kişiye saldırır, dokunaçlarını her tarafına sararak onu boğar.

T

U

Uçukçiçek: Uzun, sallanan dokunaçlara sahip büyülü bir bitkidir.
Uçuş: Büyülü özelliklere sahip çiçekli bir bitkidir.
Uyutma Fasülyesi: Yaşayan Ölüm İksiri'nde kullanılır.

Ü

V

Valeria: Büyülü özelliklere sahip bir bitkidir. İksir yapımında kullanılır.
Vampir Otu: vampir benzeri dişleriyle karakterize edilen bir grup büyülü bitkidir.
Vanilya: Orkidelerin meyvesinden elde edilen bir pişirme malzemesidir. İksir yapımında kullanılır.

Y

Yaban Mersini: Meyveler bitkinin en zehirli kısmıdır ve Baneberry İksirinin yapımında iksir bileşenleri olarak kullanılırlar.
Yaban Turpu: Baharat olarak kullanılır. İksir bileşenidir.
Yağlı Kaktüs: Büyülü bir bitkidir. Duyarlıdır ve zayıf bir sesle konuşabiliyor.
Yıllamış civa: Yaygın olarak yıllık cıva olarak bilinir, mahmuz familyasında çiçekli bir bitki türüdür.
Yüksük Otu: Çeşitli mor renk tonlarından çeşitli açık gri tonlarına kadar değişen canlı çiçeklere sahip otsu bitkilerin bir cinsidir.
Yosun: Deniz yosunu türüdür. Kurutulduğunda gübre gibi iksirlerde bileşen olarak kullanılabilir.

Z

Zambak: Ampullerden yetişen ve büyük çiçekler filizlenen bir bitki türüdür.
Zehirli Sarmaşık: Cilt tahrişine neden olan bir sıvı üretimiyle bilinen zehirli bir bitki. İksir yapımında kullanılır.
Zehirli Dokungaç: Dikenli ve koyu kırmızı renge sahiptir ve antenleri olan bitkidir.. Ayrıca büyüdüklerinde dişleri de çıkar.
Zencefil: Hem baharat hem de İksir yapımında kullanılır.
Zencefil Kökü: Son derece aromalı bir baharat olarak ve halk tıbbında kullanılan çiçekli bir bitkidir.
Zıplayan Ampul: Kısıtlanmazsa etrafta Zıplayan büyülü bir bitkidir.

Advertisement